ازبهترین راهکارهای نوشتن یادداشت های مطالعاتی
نوشته شده توسط : بهامیر

روش نمودار

این یکی دیگر از تکنیک های خوبی است که اگر می خواهید در مورد روابط بین موضوعات یاد بگیرید، می توانید از آن استفاده کنید، با این حال، این روش تنها در صورتی مفید است که بدانید موضوعات قبل از شروع درس چه هستند.

برای استفاده از آن، صفحه خود را به چند ستون تقسیم کنید که توسط دسته برچسب گذاری شده اند. سپس، هنگامی که معلم شما اطلاعات مربوط به یکی از دسته ها را ذکر کرد، آن را در ستون مربوطه قرار دهید.یادگیری زبان

این روش برای درس هایی که حقایق و ارقام زیادی را پوشش می دهند مفید است زیرا شما را قادر می سازد تا اطلاعات را به گونه ای سازماندهی کنید که بررسی آن ها آسان باشد.

روش سرهم بندی

اگر درس های شما سریع نوشته می شوند و اطلاعات زیادی را پوشش می دهند، این روش یادداشت برداری می تواند برای شما مفید باشد.

به این دلیل که هر بار یک موضوع جدید معرفی می شود، نکات اصلی را در یک خط جدید یادداشت می کنید. این کار شما را قادر می سازد تا جزئیات زیادی را به سرعت پوشش دهید و به شما کمک می کند تا تشخیص دهید کدام اطلاعات ارزش نوشتن دارند.

اگر می خواهید یادداشت های خود را بیشتر سازماندهی کنید، از عناوین هر موضوع اصلی استفاده کنید.

روش یادداشت های جریان

به جای رونویسی ساده از یک درس، روش Flow Notes به شما این امکان را می دهد تا در حین نوشتن به طور فعال یاد بگیرید، بنابراین زمان کمتری را صرف مرور یادداشت های خود بعد از کلاس می کنید.

هدف این است که با مطالب به گونه ای تعامل داشته باشید که با شما ارتباط برقرار کند؛ از کشیدن نقاشی، نمودار و گراف گرفته تا استفاده از دانش شما در مورد موضوعات دیگر برای ایجاد ارتباط با مطالبی که در کلاس فعلی شما گفته می شود.

اگر شما یک یادگیرنده شنیداری و دیداری با حافظه فوق العاده هستید، ممکن است متوجه شوید که یادداشت برداری به این روش برای شما مناسب تر است، اگرچه جفت کردن این تکنیک با یادداشت های کورنل می تواند بازنگری در امتحانات را آسان تر کند.

نوشتن روی روش اسلایدها

برخی از معلمان به اندازه کافی مهربان هستند که مطالب درسی را قبل از درس به دانش آموزان خود ارائه دهند. اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که در این موقعیت قرار دارید، از آن به نفع خود استفاده کنید.

با چاپ اسلایدهای ارائه از قبل، می توانید به جای تلاش دیوانه وار برای حفظ آنچه گفته می شود، با حاشیه نویسی مفاهیم کلیدی که در مقابل شما قرار دارند، در زمان خود صرفه جویی کنید.

علاوه بر این که یک راه آسان برای نوشتن یادداشت است، برای مرور و تجدید نظر نیز موثر است، چرا که در واقع دیدن اسلاید به این معنی است که به احتمال زیاد به یاد خواهید آورد که معلم شما در آن زمان چه می گفت.

روش روزنامه نگاری گلوله ای

یکی دیگر از روش های یادگیری بصری، روش بولت ژورنالینگ است که به شما اجازه می دهد تا هر چقدر که می خواهید در زمینه یادداشت برداری خلاق باشید.پاک کردن گفتگوی اینستاگرام

با این تکنیک می توانید یادداشت های زیبایی شناسی را یادداشت کنید و اطلاعات را به شیوه ای که ذهن شما کار می کند مرتب کنید که می تواند شامل ترکیب چندین روش یادداشت برداری باشد.

هدف این است که مجله گلوله ای خود را تا حد امکان جذاب و سازمان یافته کنید. اگرچه انجام این کار هنگامی که شما در حال نوشتن یادداشت در محیط کلاس هستید، می تواند دشوار باشد، بنابراین همیشه می توانید از تکنیک دیگری در هنگام نوشتن یادداشت در کلاس استفاده کنید و سپس آن را به مجله گلوله ای خود در هنگام مرور بعد از آن منتقل کنید.





:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: